2012. március 6., kedd

Gombakrémleves petrezselyem pestoval

Már nagyon vágytam egy jó levesre, ezért főztem is! Volt itthon csiperke, amit végül nem használtam fel a tervezettek szerint, így ebből készült a leves. A hagyományos gombalevest nem igazán kedvelem, ezért a krém variáció mellett döntöttem. Mostanában sok petrezselymet is kell ennem, valamint ez a gomba egyik legjobb fűszere, így ez az alapanyag is adott volt. De ne hagyományosan szórjuk a levesbe! Így pesto készült belőle.

Hozzávalók:
Gombakrémleves:
  • 1 kg csiperke
  • 1 szál póréhagyma apróra szelve
  • só, bors
  • 200 ml tejszín
  •  kevés olaj




petrezselyem pesto:
  • 10 csokor petrezselyem
  • 1 fej fokhagyma megpucolva
  • kb. 100 ml olíva olaj




  1. A gombából kiválogatom az apróbb szeműeket, kb. 30 dkg-ot. Ezt apróra felvágom és egy serpenyőben kis olajon barnára pirítom.
  2. A póréhagymát egy kis olajon megfuttatom, majd a maradék gombát nagyobb darabokra vágva rászórom, és hagyom, hogy vizet engedjen. Kicsit párolom így, majd felöntöm vízzel és így főzöm tovább.
  3. Amikor a gomba megpuhult, egy kézi mixerrel pépesítem, sózom és borsozom, valamint tejszínnel sűrítem.
  4. Kész a leves alapja. Beleszórom a pirított gombakockákat és már tálalhatom is.
  5. A pesto alapanyagait aprító gépbe öntöm és a gép összedolgozza. Ha valaki még ezt meg szeretné bolondítani, akkor reszelt parmezánt is tehet hozzá. Nálunk ez most kimaradt.
  6. Egy tányér leveshez kb. 1 púpos tk. pesto érdemes tenni, és remek ízt ad az ételnek.


Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése