2012. január 12., csütörtök

Ebédet, de gyorsan!


Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, én gyakran eltervezem hét elején a menüsort a hét napra, bevásárolok, aztán valami miatt nem úgy alakulnak a dolgok. Túl sokat főztem valamiből, ezért két napra is jut, aztán tolódik, tolódik a dolog, végül ott marad az alapanyag. Így jártam most a gombával ( 10 darab nagyfejű). Valamire mégis fel kellett használni, így lett egy  gyors ebéd alapanyaga.
Töltött gombát készítettem rizzsel és sajtszósszal. A rizst (természetesen nem a gyorsról van szó) olajon megpirítom egy lábosban, majd kétszer annyi mennyiségű vízzel felöntöm, mint amennyi maga a rizs volt, sózom és borsozom a főzővizet. Felforralom pár perc alatt, majd a fazék tetejét összehajtott konyharuhával letakarom, amire ráteszem a fedőt. Amíg a többi ételt készítem, addig a rizs is megpuhul.
A gombának kiveszem a szárát, amit nagyon apróra összevágok. A szárához teszek szintén nagyon apróra vágott poréhagymát, valamint szintén apróra kockázok 3 szelet bacon szalonnát. A hozzávalókat egy kis serpenyőben megpirítom és dinsztelem, ezzel kész a gomba tölteléke. A gombafejeket olíva olajjal kikent üvegtálba fektetem, megtöltöm a töltelékkel, és a tetejét megszórom parmezánnal. Alufóliával letakarva 200 fokon 15 percet sütöm, majd a fóliát leveszem és megpirítom az ételt. Míg a sütőm dolgozik, elkészül a sajtszósz is. Egy kis lábosban 3-4 dkg vajat megolvasztok, beleöntök 2 dl főző tejszínt, sűrítem 1-2 evőkanál liszttel. Amilyen kemény sajt van otthon (nálunk ementáli), abból reszelek kb. 10-15 dkg-ot, egy kis petrezselymet aprítok még, és ezt a szószhoz öntöm. Kb. eddigre a gomba is elkészül, a rizs is megpuhul (a barna nem biztos, most jázmin rizst készítettem) és kész is az ebéd!

Természetesen a gombát tölthetem juh- vagy kecskesajttal, bulgurral, darált hússal és ami még eszetekbe jut. 
Ha marad töltelék, az esti pirítósra nagyon finom feltét lehet!


Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése