2012. január 24., kedd

MONSTER BROWNIES


Aki fogyókúrázik, vagy bármilyen más okból nem ehet édességet, ezt a bejegyzést NE olvassa el!!!!!!!

Ezt a receptet Cynthia Barcomitól tanultam. Az Amerikából Berlinbe költöző hölgy főként édességeiről (muffins, browwnies, cookies) ismert Németország szerte. Számos gasztró újságban jelennek meg receptjei, illetve bukkannak fel német blogokban. Egy kávézót és egy bisztrót üzemeltet a német fővárosban majd 2 évtizede hatalmas sikerrel. Ez a recept az első süteményes könyvéből származik, pici módosítással (kevesebb cukorral dolgoztam!).

Tészta
460 g cukor (felét tettem bele)
5 tojás
350 g keserű csokoládé (3 tábla 85%-os étcsokit használtam)
250 g vaj
210 g liszt
1 ½ tk sütőpor
¾ tk só
260 g mogyoró

Krém
360 g natúr sajtkrém
90 g vaj
130 g cukor (fele bőven elég)
3 tojás

A sütőt 180 fokra előmelegítem, és egy tepsit (24 cm X 32 cm) kivajazok.

1. Először a tésztát készítem el. Felverem az 5 db tojást, majd hozzáadom a cukrot, mellyel habosra keverem. Ezután egy lábosban megolvasztom a vajat és a csokoládét, majd a kapott masszát kihűlve, kanalanként a tojásoshoz és a cukorhoz adagolom keverés közben. Ezt követően a lisztet, sütőport és a sót keverem még hozzá.

2. A krém hozzávalóit egy tálba öntöm, és robotgéppel összedolgozom.

3. A kikent tepsibe kb. 80 g durvára vágott mogyorót szórok, erre ráöntöm a krémet egyenletesen eloszlatva a sütőformában.

4. Majd következik a csokoládés massza. Mivel a tészta és a krém is folyékony, ezért a tésztát kanállal adagolva egyenletesen eloszlatom a krém tetején, hiszen a kenés művelete ebben az esetben kicsit nehézkes lenne.

5. A maradék mogyorót egészben a sütemény tetejére szórom, és kb. 40 perc alatt megsütöm. Mielőtt kivenném a sütőből, egy hústűvel ellenőrzöm, hogy valóban átsült-e. Megvárom, míg kihűl, és egy deszkára kifordítom a tepsi tartalmát. MENNYEI!



Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése