2012. január 17., kedd

Mandulabundában sült pulykamell ruccolás lilaburgonya salátával

Egyik hét, egyik napjának reggelén nagyon csúnya időre ébredtünk. Olyan világvége hangulat lett úrrá rajtam. Életem Párja rám nézett, elszörnyedt és rögtön akcióba lépett. Beültetett a kocsiba és elvitt a Culinárisba, tudva, hogy ettől nekem sokkal jobb lesz. Így is történt.  Szeretek  ott körbenézni, újdonságokat felfedezni, csak úgy bambulni, vásárolni már ritkábban szoktam, mert eltúlzottnak tartom az árakat. És ha elég kitartó vagyok, meg lehet az olcsó beszerzési forrásokat is találni.
Azért néha elcsábulok, mint most is. Sokat olvastam a lila krumpliról, recepteket is nézegettem, hát most vettem egy salátára valót. Peruból származik ez a gumós zöldség, de mint mindennek, ennek is számtalan variációját kísérletezték már ki világszerte. Így utólag ízben nem sok mindenben különbözik a hagyományos burgonyától, de a színe ellenállhatatlan.  Salátákhoz és chipshez ajánlanám, illetve, ha a vendégsereget szeretnénk valamilyen vad színű étellel elkápráztatni, mondjuk lila gnocchival, vagy lila krumplipürével, akkor nyúljunk bátran hozzá!

Burgonyasaláta
Hozzávalók
(mennyiséget nem adok meg, mert függ az éhes szájak számától és ki, mennyire szereti pl. a hagymát)
lila burgonya
lila hagyma
oliva vagy tökmagolaj
almaecet, xilit, víz
ruccola

A krumplit héjában megfőzöm, ha kihűl, meghámozom és karikákra szelem. A hagymát is megpucolom és vékony szeletekre vágom. Ezután a mennyiségnek megfelelő tálat keresek, az aljába leteszek egy sor krumplit, rászórom a hagymát, majd meglocsolom olajjal. És így tovább a rétegeket. Ha elfogytak a hozzávalók, akkor készítek ízlés szerint annyi ecetes öntetet, ami elfedi a salátát, letakarom és a a hűtőbe teszem. Hogy összeérjenek az ízek, fogyasztás előtt legalább egy nappal érdemes elkészíteni. Tálalás előtt hozzákeverjük a ruccola salátát, és kész is a köret.

A húst hasonlóan készítjük, mint a bécsi szeletet, csak kicsit más hozzávalókkal. A hússzeleteket kiklopfolom, besózom és borsozom. Majd megforgatom kukoricalisztben, majd felvert tojásban, végül szeletelt mandulában. A panírozott hússzeleteket sütőpapírral bélelt tepsibe fektetem és 200 fokon  kb. 30 perc alatt arany barnára sütöm.




Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése