2012. február 27., hétfő

Spenótos-ricottás canelloni

Igazából ismert receptről van szó, mert amikor beütöttem ezt az étel nevet abból a célból, hogy a spenót és a ricotta közé tegyek-e kötőjelet, rengeteg találat jött ki. Azért megosztom Veletek az én verziómat. Azért döntöttem  a canelloni tészta mellett, mert untam a lasagne variációkat, és mint Gombóc Artúr esete a csokoládéval, a szögletes tészta helyett most cső alakúhoz volt kedvem.

A tészta adott, hiszen a durum változatát készen vettem a boltban. A töltelék túl sok lett, így az újrahasznosítás elvét követve a maradék tölteléket egy másik ételhez használtam fel, amiről egy későbbi bejegyzésben majd írok. Vagyis az itt megadott mennyiség felé bőven elegendő 3 fő részére. A tésztából 3 főre kb. 16 db rudacskát használtam fel.

Szóval:

Hozzávalók
Töltelék
  • 400 g leveles spenót (a fagyasztott verzióból is a leveles változatot ajánlom, nem a pürét)
  • 500 g ricotta
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 kk őrölt kömény
  • 1 dl házi tejföl (jó sűrű)
  • 2 ek olíva olaj
 Besamel-mártás (a már említett tésztamennyiséghez)
  • 6 dkg vaj
  • 3 ek liszt
  • 500 ml tej

1. Egy serpenyőben felmelegítem az olajat, hozzáteszem az apróra vágott fokhagymát. 1 percig pirítom a hagymát, majd hozzáöntöm a spenót leveleket és összedolgozom a hozzávalókat.
2. Ha friss levelekkel dolgozom, akkor megvárom, míg a levelek megfonnyadnak. Ha a fagyasztott verzió áll rendelkezésemre, akkor a kiolvasztott leveleket felmelegítem. Ezután hozzá teszem a ricottát, a tejfölt és a fűszereket.






Ezzel kész van a töltelék.








3. A besamel-mártáshoz felolvasztom egy lábosban a vajat, hozzákeverem a lisztet és felöntöm egy kicsi tejjel, majd eldolgozom a csomókat.
4. Ezután hozzáöntöm a maradék tejet és lassú tűzön kevergetve megvárom, míg besűrűsödik a mártás.
5. Ezután előveszek egy hőálló tálat és az aljába szétterítem a besamel-mártás felét.

 



6. Majd megtöltöm a canellonikat a spenótos-ricottás töltelékkel, és szorosan egymás mellé helyezem őket a tálban.







7. Ha megraktam a tálat, a maradék besamel-mártást szétterítem a tetején.
8. majd megszórom az egészet parmezán sajttal.
9. 200 fokon 35-40 percig sütöm.




Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése