2011. november 25., péntek

ÉDES bűnbeesés


Megint felfedeztem magamnak a mascarponét. Nagyon szeretem, mert bármilyen ízűvé varázsolható finomságról van szó, legyen sós, édes, fűszeres. Amikor ez a desszert készült, épp nem volt kedvem sütni, de a családom édesszájú, így valamit gyorsan produkálnom kellett az ebédhez, nehogy szégyenben maradjak. Végiggondoltam, mi is van otthon, és mi készíthető el 10 perc alatt?

Hozzávalók
500 g bogyós gyümölcs
4 púpozott evőkanál nádcukor
500 g mascarpone
2 dl tejszín
100-150 g szeletelt mandula
1 dl zsályaszörp
fakultatív: zselésítő

A gyümölcsöt és a cukrot fazékba teszem és kompótot főzök belőle. Amíg rotyog, ez kb. 5 perc, 1-2 perc alatt a mandulát serpenyőben megpirítom; a tejszínt felverem, majd hozzáadom a mascarponét és a zsályaszörpöt (ezzel édesítem a masszát). A kész masszába belekeverem a pirított mandulát, csak annyit hagyok, ami a finomság díszítéséhez kell. A megfőtt kompótba tehetünk zselésítőt, ha inkább gyümölcszselére vágyunk, de ha a folyékonyabb változatot jobban kedveljük, akkor természetesen elhagyható.
A megfőtt kompótot 6 kis tálkába merem, és megvárom, míg kihűl. Tálalás előtt a tetejére teszek 2-3 evőkanál mascarponés masszát, majd megszórom pirított mandulával és jöhet az édes bűnbeesés. Az édes, savanykás és ropogós csoda.

A zsályaszörpről. Ellátogattunk Etyekre, a Kezes-Lábos fesztiválra, ahol minden érdekességet körbekóstoltam és jól kifaggattam a készítőket. Itt találkoztam Bodor Tibor, kistermelővel, aki többek között különleges házi szörpöket készít. Persze sok titkot nem árult el a készítésről, de nagyon szívesen mesélt arról, hogy vadon termő növényeket használnak fel a szörpök készítéséhez, és mennyi mindent meg lehet találni a természetben, amit nem is gondolnánk. Ha egyszer arra jártok, kukkantsatok be hozzá!

 Jó étvágyat kívánok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése